کولر گازی اینورتر و تفاوت آن با کولر گازی کم مصرف

کولر گازی اینورتر و تفاوت آن با کولر گازی کم مصرف

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

نسل جدید کولرگازی ها یا اسپلیت ها، کولرهای گازی اینورتر هستند که ممکن است مردم آن را کولر گازی اینورتر به عنوان کولر گازی کم مصرف نیز بخوانند.
اما دلیل اینکه کولرهای اسپلیت اینورتر به عنوان کولر گازی کم مصرف شناخته می شوند چیست؟
در نسل قدیم کولر گازی یا اسپلیت با کمپرسور دور ثابت، عملکرد سیستم تنظیم دمای کولر گازی به این صورت بود که کاربر دمای مورد نظر را روی اسپلیت تنظیم می کرد و اسپلیت یا کولر گازی دمای محیط را از طریق ترموستات داخلی به صورت تشخیص می دهد. به محض اینکه دما می تواند با دمای تنظیم شده روی دستگاه، محیط را تشخیص دهد، موتور یا کمپرسور کولر گازی را خاموش کنید.

به عنوان مثال کاربر کولر گازی یا اسپلیت خود را روی دمای 24 درجه سانتیگراد تنظیم می کند، کولر یا اسپلیت دمای محیط را روی 24 درجه سانتیگراد تنظیم می کند و ترموستات داخلی آن به موتور کولر گازی فرمان می دهد که به محض ایجاد محیط، خاموش شود. دمای 24 درجه سانتیگراد تشخیص داده می شود. گاز می دهد یا اسپلیت و در نهایت موتور دستگاه خاموش می شود.
اما در این زمان ترموستات بیکار نیست و هر لحظه دمای محیط را تشخیص می دهد و همچنین اگر دمایی غیر از دمای تنظیم شده توسط کاربر حس کند، فرمان لازم را برای راه اندازی مجدد موتور یا کمپرسور هوا می دهد. نرم کننده

اینورتر اسپلیت

این خاموش و روشن شدن پی در پی اسپلیت موتور یا کولر گازی باعث برق گرفتگی موتور و همچنین افزایش مصرف برق در هنگام راه اندازی مجدد کمپرسور می شود و این عامل یکی از مشکلات کولرهای قدیمی و اسپلیت در نسل جدید می باشد. دستگاه های تهویه مطبوع گاز و شکاف حذف شده است.

در نسل جدید کولرگازی و کولرگازی اسپلیت عملکرد تنظیم دمای محیط به شرح زیر تغییر کرده است:
در نسل جدید کولر گازی و اسپلیت به جای استفاده از کمپرسورهای دور ثابت که برای تنظیم دمای ترموستات باید دستگاه را روشن و خاموش کرد، از سیستم کمپرسور دور متغیر برای تعادل دمای محیط استفاده می شود.

کمپرسورهای دور متغیر که در نسل جدید کولر گازی و اسپلیت استفاده می شود به جای خاموش کردن کمپرسور یا موتور باعث کاهش دور موتور در زمانی که دمای محیط به دمای مورد نیاز کاربر رسید به جای خاموش کردن کمپرسور یا موتور از برق گرفتگی ناگهانی به موتور جلوگیری می کند و از کمپرسور جلوگیری می شود. زمانی که کمپرسور دوباره راه اندازی می شود و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می کند.

در واقع تنها تفاوت نسل قدیم کولر گازی و اسپلیت با نسل جدید در نوع کمپرسور آنهاست. در نسل قدیم از کمپرسورهای دور ثابت استفاده می شد اما در نسل جدید کولر گازی و اسپلیت از کمپرسورهای دور متغیر استفاده می شد. باعث تفاوت قیمت کولر گازی و اسپلیت اینورتر در نسل جدید شده است.

ناگفته نماند که تبلیغات شرکت های واردکننده کولر گازی اینورتر برای کاهش 60 درصدی مصرف برق در این کولرها نه اثبات شده است و نه منطقی. مثلاً فرض کنید در تیر و مرداد که دمای هوا به 40 درجه هم می رسد و کولر و کمپرسور شما تقریباً دائم کار می کنند تا دمای هوای مورد نظر مثلاً 24 درجه را فراهم کنند، واقعاً فکر می کنید؟ آیا صرفاً به دلیل تبدیل برق متناوب به برق مستقیم و استارت کند موتور کمپرسور کولر گازی اینورتر، کاهش مصرف برق تا 60 درصد می تواند باشد؟
لازم به ذکر است سایت دماتجهیز برای یک خرید دلپذیر شرایط خرید اقساطی انواع کولر گازی و اسپلیت را فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را به صورت اقساطی خریداری کنید.

 

https://iransplit.com/%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%b1-%d9%81%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%db%8c/



بازدید : 409
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 5:4
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: